wtorek, 30 lipca 2013

Naleśniki z farszem ze szpinaku, kurczaka i czosnku

Chyba nie ma osoby, która nie lubi naleśników. Na słodko, na słono - obojętnie. :) Ja jestem ich wielką fanką. Dziś przedstawię moją ulubioną wersję farszu - szpinak, filet z kurczaka i czosnek. Pyszne połączenie, które przekona do szpinaku nawet jego największych przeciwników. :)



SKŁADNIKI NA CIASTO NALEŚNIKOWE :
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka gazowanej wody mineralnej
  • 2 jajka
  • pół łyżeczki soli
  • olej do smażenia,

SKŁADNIKI NA FARSZ :
  • paczka mrożonego szpinaku (czy brykiet, czy liście, czy świeży - zależy od Waszych upodobań)
  • 1 duży, podwójny filet
  • przyprawa do kurczaka 
  • ząbków czosnku
  • 2 cebule
  • duża śmietana do zup i sosów
  • masło do smażenia
  • sól, pieprz

Wszystkie składniki na ciasto oprócz oleju łączymy ze sobą i mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Na rozgrzanej patelni smażymy nasze naleśniki - powinny być cienkie. Przechodzimy do farszu. Kurczaka przyprawiamy, smażymy i odstawiamy do wystygnięcia, jak będzie chłodny kroimy w małą kostkę. Cebulę również kroimy w kostkę, smażymy na maśle, dodajemy zamrożony szpinak lub posiekane liście, mrożony szpinak puści wodę, należy ją odparować. Do szpinaku i cebuli dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i pokrojonego kurczaka. Dodajemy całą śmietanę i doprawiamy. Naleśniki nadziewamy farszem i składamy w ulubiony sposób, jeśli naleśniki były chłodne, możemy je już nadziane dodatkowo chwilkę podsmażyć, są pyszne, smacznego! :)





4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie nadzienie, nawet jako sos do makaronu :) Ja jeszcze dodaję ser feta, ale Twoja wersja wygląda na bardzo smaczną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szpinak z kurczakiem i fetą miała okazję spróbować w pierogach - pycha! <3

      Usuń
  2. Dzięki takim naleśnikom przekonałam moje dzieci do jedzenia go, pozdrawiam Danusia.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze - są dla mnie formą kontaktu z Wami i motywacją do dalszej pracy. :) Jeśli zrobiłeś/aś jakąś potrawę korzystając z przepisu umieszczonego na blogu wyślij jej zdjęcie na natnij@interia.pl - zdjęcie trafi do galerii na fanpage'u bloga na facebooku.